به گزارش روابط عمومی مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) کرمانشاه، جلسه کمیته مدیریت بهرهبرداری خدمات آزمایشگاهی این مرکز، روز شنبه ۲۳ خردادماه ۱۴۰۵ با حضور دکتر امید بحیرایی رئیس مرکز، مدیر بیمارستان و اعضای کمیته در دفتر مدیریت برگزار شد.
🔹️در این نشست، دکتر امید بحیرایی با تأکید بر نقش حیاتی خدمات آزمایشگاهی در فرآیند تشخیص، درمان و پایش بیماران، بر ضرورت ارتقای مستمر کیفیت خدمات، کاهش خطاهای آزمایشگاهی و بهرهگیری بهینه از تجهیزات و منابع موجود تأکید نمود و بر اهمیت نظارت مستمر بر شاخصهای عملکردی آزمایشگاه، رعایت استانداردهای کیفی و توسعه برنامههای بهبود مستمر در راستای افزایش رضایتمندی بیماران و کادر درمان تأکید کرد.
🔹️در ادامه جلسه، گزارش عملکرد آزمایشگاه ارائه و موضوعاتی از جمله بررسی خطاهای آزمایشگاهی سهماهه چهارم سال ۱۴۰۴، وضعیت سرویس و نگهداری دستگاههای بیوشیمی، روند اجرای برنامههای کنترل کیفیت و سایر دستورکارهای مرتبط مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
🔹️اعضای کمیته پس از تبادل نظر پیرامون موضوعات مطرح شده، تصمیمات لازم را در راستای ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی، به
به گزارش روابط عمومی مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) کرمانشاه، جلسه کمیته بحران مرکز، روز دوشنبه ۱۸ خردادماه ۱۴۰۵ با حضور ریاست، مدیریت و کلیه اعضای کمیته بحران در دفتر مدیریت مرکز برگزار شد.
🔹این نشست با هدف بررسی آمادگی همهجانبه مرکز در شرایط ویژه و ارتقای سطح پاسخگویی به حوادث و بحرانهای احتمالی برگزار گردید و طی آن وضعیت تجهیزات پزشکی، ذخایر دارویی، امکانات پشتیبانی، انبار تغذیه و سایر زیرساختهای مورد نیاز بهصورت دقیق مورد ارزیابی و پایش قرار گرفت.
💢 ریاست مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) ، در این جلسه با تأکید بر نقش راهبردی مراکز درمانی در شرایط بحرانی اظهار داشت: کادر درمان پس از نیروهای مسلح، از جمله مهمترین و درگیرترین گروههای خدمترسان در شرایط بحران و حوادث جنگی محسوب میشوند و ضروری است تمامی ظرفیتهای مرکز برای ارائه خدمات مطلوب و بهموقع در آماده باش کامل قرار داشته باشند.»
🔹وی با اشاره به شرایط حساس منطقه و احتمال افزایش نیاز به خدمات درمانی در مواقع اضطراری، بر ضرورت آمادگی حداکثری تمامی بخشها، تأمین اقلام و تجهیزات مورد نیاز، حفظ ذخایر راهبردی و ه
به گزارش روابط عمومی مرکز آموزشی درمانی امام خمینی (ره) کرمانشاه، جلسه کمیته پیشگیری و کنترل عفونت روز یکشنبه ۱۷ خردادماه ۱۴۰۵ با حضور مدیریت مرکز، متخصص بیماریهای عفونی، مسئول فنی داروخانه و سایر اعضای کمیته در دفتر مدیریت برگزار شد.
✅ دکتر معتمدی در این جلسه ضمن قدردانی از تلاشهای تیم کنترل عفونت، بر ضرورت اجرای دقیق استانداردهای ابلاغی، پایش مستمر شاخصها و برنامهریزی هدفمند در راستای بهبود فرآیندهای مرتبط با کنترل عفونت تأکید کرد.
💠 در این نشست، گزارش پیگیری مصوبات جلسه پیشین، بررسی شاخصهای مرتبط با کمیته، ارائه گزارش میزان مصرف آنتیبیوتیک در مرکز، ارائه نتایج شاخصهای کنترل عفونت و مقاومت میکروبی در سهماهه چهارم سال ۱۴۰۴، بررسی بازخورد بازدید معاونت درمان از بخش اتاق عمل و همچنین تبیین و تفکیک شرح وظایف واحدهای کنترل عفونت و بهداشت حرفهای بر اساس دستورالعملهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.