محور توسعه آموزشی مرکز آموزش
دفتر مطالعات و توسعه آموزش
علوم پزشکی( EDU) به عنوان محور
آموزش هر سیستم آموزشی بوده و ارتقای کیفی آموزش مدیون آن است را بر عهده دارد . شرح وظایف و اختیارات این دفتر بشرح ذیل است :
الف) نظارت در اجرای فرآیندهای آموزشی گروهها :
1) ارزیابی فعالیت های آموزشی گروهها ( اعم از کلاس درس ،
آموزش های درون بخشی مانند ژورنال کلوپ ، گزارش مورد و .... ) بر اساس چک لیست های
EDU
2- ارائه فیدبک در موضوع کمیت و کیفیت فرآیندهای آموزشی به گروهها
3- نظارت بر نحوه ارزیابی دانشجویان ( تناسب متد ارزیابی ،
اهداف آموزشی ، روایی , پایایی آزمون ) و ارائه آن به
گروه های آموزشی و اساتید .
4) هدایت اجرای ارزشیابی درونی درگروههای آموزشی
5) نظارت جهت ارتقاء کیفیت آموزش بالینی
ب) همکاری در ارزشیابی اعضای هیات علمی :
1) ارزیابی کمیت و کیفیت فعالیت آموزشی و ارائه پسخوراند آن
به اساتید
2) تشویق و ترغیب دانشجویان جهت شرکت در ارزشیابی صحیح اساتید
3) اطلاع رسانی به اساتید در مورد مراحل فرآیند ارزشیابی
4) تحلیل نتایج ارزشیابی اساتید و بازبینی آنها بطور کیفی و
مصاحبه ای
5- ارائه و بازبینی فرمهای ارزشیابی جهت اطلاع
اعضای هیات علمی در سایت دانشکده
6) شرکت در جلسات گروههای آموزشی و تحلیل نتایج ارزشیابی و
راهکارهای بهبود نقاط ضعف
ج) ارائه مشاوره در زمینه اجرای طرحهای پژوهش در آموزش :
1) راست آزمایی طرحهای دانش پژوهی
2) چاپ مقاله در مجلات آموزش پزشکی
3) ارسال فرآیندهای آموزشی به جشنواره های آموزشی ( شهید
مطهری و ... )
د) شرکت در برنامه ریزی آموزش :
1) نظارت بر ارائه طرح درسها در ابتدای ترم در گروههای آموزشی
2) تکمیل طرح درس های تدوین نشده و بارگذاری آنها بر روی سایت
دانشکده
ه ) همکاری در ارتقای
توانمندیهای اعضای هیات علمی در زمینه های آموزشی :
1)نیاز سنجی اعضای هیات علمی در زمینه های آموزشی و انعکاس
آنها به EDC
2) معرفی و پیگیری اعضای هیات علمی جهت شرکت در کارگاههای آموزشی EDC
3) تهیه پمفلیت های آموزشی و ارائه آنها به اعضای هیات علمی
الف ) حوزه مدیریت و سازماندهی:
با عنایت به موارد فوق الذکر شرح وظایف
و اختیارات دفتر توسعه آموزش پزشکی ، گزارش عملکرد ، گروه های آموزشی و اساتید
محترم توسعه EDO انجام گرفته و ملاک ارزیابی آموزشی ایشان
خواهد بود