اخبار

انجام 135 پیوند قرنیه طی سال گذشته در بیمارستان امام خمینی (ره) کرمانشاه

انجام 135 پیوند قرنیه طی سال گذشته در بیمارستان امام خمینی (ره) کرمانشاه

مدیرعامل مرکز آموزشی درمانی امام خمینی (ره)گفت: از سال گذشته تاکنون 135 پیوند قرنیه در بیمارستان امام خمینی (ره) انجام گرفته است.

دکتر جواد امینی سامان اظهار داشت:بیمارستان امام خمینی (ره) تنها مرکز دولتی پیوند قرنیه در استان و استانهای ایلام ، لرستان و کردستان می‌باشد که بیماران از کشور عراق نیز جهت پیوند قرنیه به این مرکز مراجعه می کنند.

به گفته وی سال گذشته 75 پیوند و از ابتدای امسال تاکنون 60 پیوند قرنیه در این مرکز انجام گرفته است.

وی عنوان کرد: در حال حاضر سه فوق تخصص قرنیه، دکتر مجتبی ایدی زاده، دکتر فرید دانشگر و دکتر بهرام گروسی عمل پیوند قرنیه را در این بیمارستان انجام می دهند.

دکتر امینی سامان گفت:هزینه هر پیوند قرنیه و خرید بافت با داشتن بیمه برای بیمار با توجه به نوع پیوند، حدود یک میلیون و پانصد هزار تومان است که این مقدار برای بیمارانی که بیمه تکمیلی دارند و یا تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند رایگان می باشد.

وی افزود: این مرکز آماده پذیرش بیماران پیوند قرنیه از استانهای همجوار و بسیاری از استانهایی است که فلوشیپ قرنیه ندارد.

همچنین دکتر مجتبی ایدی زاده فوق تخصص چشم نیز بیان کرد:پیوند قرنیه برای بیمارانی انجام می شود که براثر ضربه یا به صورت مادرزادی قرنیه آنها دچار مشکل شده است، همچنین به علت انواع عفونتها و نازک شدن قرنیه مانند قوز قرنیه، بیمار ممکن است نیاز به عمل پیوند قرنیه داشته باشد.

وی اظهار داشت:بیمارانی که نیاز به پیوند دارند باید از دو روز قبل در بیمارستان بستری شوند و یک روز قبل ازعمل، بانک چشم، بافت را ارسال می کند و صبح روز عمل نیز بیمارستان بافت را دریافت کرده و به چشم بیمار پیوند زده می شود.

دکتر ایدی زاده با بیان اینکه به طور کلی دو نوع پیوند قرنیه تحت عنوان پیوند کل قرنیه و پیوند لایه های قرنیه انجام می شود گفت: سعی می شود حتی الامکان ازحالت دوم به دلیل اینکه پیوند کمتر پس زده می شود استفاده گردد، اما در مجموع پیوند قرنیه جزء پیوندهایی است که احتمال پس زدن آن کم می باشد وجزء عملهای پیوند موفق است.

وی افزود:علاوه بر پیوند قرنیه پیوند اسکلرا یا همان سفیدی چشم هم برای بیماران درصورت لزوم انجام می شود که از حساسیت بالایی برخوردار است.

دکتر ایدی زاده گفت: در بعضی موارد نیز نیاز است عمل سه گانه پیوند قرنیه، جراحی آب مروارید و قرار دادن لنز برای بیمار انجام گیرد.

۱۳ بهمن ۱۳۹۸ ۰۹:۲۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید