کمیته ارزشیابی تعریف ارزشیابی ارزشیابی یک فرایند نظام مند برای جمع اوری ، تجزیه و تحلیل و تفسیر اطلاعات منظور کنترل دقیق پیشروی برنامه ها به سوی اهداف از پیش تعیین شده و برای صرفه بودن و یا تعیین ارزش برنامه های در دست اجرا انجام می گیرد. همچنین ارزشیابی به معنای بررسی دقیق و عالمانه ابعاد مختلف برنامه مثل اثر بخش منظور بهینه سازی نتایج) ، کارایی و کیفیت است . به کمک ارزشیابی میتوان سازماندهی برای تجزیه و تحلیل کرد و محیط سیاسی و اجتماعی حاکم بر آن قرار داد. همچنین با بهده گیری از ارزشیابی می توان امکان دستیابی به اهداف و مقاصد و هزینه بری آنها را بررسی کرد . ارزشیابی جزء اساسی برنامه های آموزشی می باشند برای ارزشیابی در زمان تعیین اهداف و همچنین نتایج مورد نظر انجام می گیرد. اهداف 1- هدایت و نظارت بر اجرای روش های نوین آموزشی و ارزشیابی برای توسعه کیفیت آموزشی 2- سازمان دهی ، اجراء و نظارت برارزشیابی اعضای هیات علمی و فرایند های یاددهی – یادگیری 3- هدایت و نظارت بر فرایندهای ارزشیابی فراگیران و تحلیل نتایج آزمونها با هدف ارتقای کیفی وظایف و اهداف کلی واحد ارزشیابی ارزشیابی اساتید ارزشیابی برنامه نظارت بر اجرای فرایند ارزیابی درونی که در دانشکده ها صورت میگیرد هماهنگی و پیگیری لازم جهت ارزشیابی بیرونی ترغیب اساتید به پیاده سازی روشهای نوین ارزیابی در ارزشیابی دانشجویان برگزاری کمیته های علمی واحد ارزشیابی آنالیز کمی و کیفی آزمون های دانشجویان به منظور تضمین حداکثر کیفیت برای امتحانات ارزشیابی اموزشی اعضای هیات علمی (ارزشیابی الکترونیکی ) نظارت بر انجام تحلیل و ارتقاء سطح کیفی آزمون ها نظارت و برنامه ریزی ارزشیابی درونی گروه های آموزشی دانشکده ها طراحی ارزشیابی برنامه های آموزشی نظارت بر عملکر دفاتر توسعه آموزش علوم پزشکی دانشکده ها پژوهش در ارزشیابی و ارزیابی اجرای طرح ضیافت اندیشه اعضای هیات علمی آیین نامه ها 1- هدایت و نظارت بر اجرای روش های نوین آموزشی و ارزشیابی برای توسعه و ارتقا آموزش دانشگاه 2- سازماندهی ، اجراء و نظارت بر ارزشیابی اعضای هیات علمی و فرایند های یاددهی 3- هدایت و نظارت بر فرایند های ارزشیابی فراگیران و تحلیل نتایج آزمون ها برنامه ها 1- پیگیری و نتیجه گیری پسخوراند نظرات اساتید در مورد ارزشیابی سه ساله ایشان 2- بهبود روند ارزشیابی اساتید در دانشکده ها توسط دانشجویان 3- ارزیابی مدیر گروه پایه/بالینی توسط اعضای هیات علمی گروه ، مقام مافوق (رئیس دانشکده ) و (رتبه بیمارستان) 4- آشنا کردن بیشتر هم دانشجویان و هم مدیران گروه و هم اساتید محترم از اهداف ارزشیابی 5- همکاری با مراکز توسعه دانشکده ها برای فعال کردن هرچه بیشتر روندهای ارزشیابی 6- همکاری با مرکز توسعه دانشکده پزشکی برای برقراری ارزشیابی جامع بالینی