کمیته ارزشیابی

LOGO

  • تعریف ارزشیابی
    ارزشیابی یک فرایند نظام مند برای جمع اوری ، تجزیه و تحلیل و تفسیر اطلاعات منظور کنترل دقیق پیشروی برنامه ها به سوی اهداف از پیش تعیین شده و برای صرفه بودن و یا تعیین ارزش برنامه های در دست اجرا انجام می گیرد.
    همچنین ارزشیابی به معنای بررسی دقیق و عالمانه ابعاد مختلف برنامه مثل اثر بخش منظور بهینه سازی نتایج) ، کارایی و کیفیت است . به کمک ارزشیابی میتوان سازماندهی برای تجزیه و تحلیل کرد و محیط سیاسی و اجتماعی حاکم بر آن قرار داد.
    همچنین با بهده گیری از ارزشیابی می توان امکان دستیابی به اهداف و مقاصد و هزینه بری آنها را بررسی کرد . ارزشیابی جزء اساسی برنامه های آموزشی می باشند برای ارزشیابی در زمان تعیین اهداف و همچنین نتایج مورد نظر انجام می گیرد.
  • اهداف
    1- هدایت و نظارت بر اجرای روش های نوین آموزشی و ارزشیابی برای توسعه کیفیت آموزشی
    2- سازمان دهی ، اجراء و نظارت برارزشیابی اعضای هیات علمی و فرایند های یاددهی – یادگیری
    3- هدایت و نظارت بر فرایندهای ارزشیابی فراگیران و تحلیل نتایج آزمونها با هدف ارتقای کیفی
  •  وظایف و اهداف کلی واحد ارزشیابی
    ارزشیابی اساتید
    ارزشیابی برنامه
    نظارت بر اجرای فرایند ارزیابی درونی که در دانشکده ها صورت میگیرد
    هماهنگی و پیگیری لازم جهت ارزشیابی بیرونی
    ترغیب اساتید به پیاده سازی روشهای نوین ارزیابی در ارزشیابی دانشجویان
    برگزاری کمیته های علمی واحد ارزشیابی
    آنالیز کمی و کیفی آزمون های دانشجویان به منظور تضمین حداکثر کیفیت برای امتحانات
    ارزشیابی اموزشی اعضای هیات علمی (ارزشیابی الکترونیکی )
    نظارت بر انجام تحلیل و ارتقاء سطح کیفی آزمون ها
    نظارت و برنامه ریزی ارزشیابی درونی گروه های آموزشی دانشکده ها
    طراحی ارزشیابی برنامه های آموزشی
    نظارت بر عملکر دفاتر توسعه آموزش علوم پزشکی دانشکده ها
    پژوهش در ارزشیابی و ارزیابی
    اجرای طرح ضیافت اندیشه اعضای هیات علمی
  • آیین نامه ها
    1- هدایت و نظارت بر اجرای روش های نوین آموزشی و ارزشیابی برای توسعه و ارتقا آموزش دانشگاه
    2- سازماندهی ، اجراء و نظارت بر ارزشیابی اعضای هیات علمی و فرایند های یاددهی
    3- هدایت و نظارت بر فرایند های ارزشیابی فراگیران و تحلیل نتایج آزمون ها 
  • برنامه ها
    1- پیگیری و نتیجه گیری پسخوراند نظرات اساتید در مورد ارزشیابی سه ساله ایشان
    2- بهبود روند ارزشیابی اساتید در دانشکده ها توسط دانشجویان
    3- ارزیابی مدیر گروه پایه/بالینی توسط اعضای هیات علمی گروه ، مقام مافوق (رئیس دانشکده ) و (رتبه بیمارستان)
    4- آشنا کردن بیشتر هم دانشجویان و هم مدیران گروه و هم اساتید محترم از اهداف ارزشیابی
    5- همکاری با مراکز توسعه دانشکده ها برای فعال کردن هرچه بیشتر روندهای ارزشیابی
    6- همکاری با مرکز توسعه دانشکده پزشکی برای برقراری ارزشیابی جامع بالینی