اخبار

برای لاغری "سنجد" بخورید

برای لاغری "سنجد" بخورید
کارشناس ارشد گیاهان دارویی معتقد است، سنجد به خاطر فیبر بالایی که دارد خاصیت سیرکنندگی داشته و میوه مناسبی برای افرادی است که رژیم لاغری دارند.
به گزارش مفدا کرمانشاه، هانیه ناصری، سنجد را منبع غنی ویتامین C عنوان کرد و افزود: بهترین اثر سنجد، رفع کمبود ویتامین C بدن است و خوردن آن از ورود عفونت به بدن پیشگیری می کند.

وی افزود: همچنین میوه سنجد قابض و برطرف کننده اسهال است و به خاطر وجود ویتامین K در آن ضد خونریزی می باشد.

ناصری سنجد را رفع کننده سموم معده و روده عنوان کرد وافزود: همچنین این میوه برای کسانی که نرمی استخوان و پوکی استخوان دارند بسیار مفید است.

وی تصریح کرد:  میوه سنجد ضدیرقان می باشد و برای  کسانی که تکرر ادرار دارند هم بسیار مفید است.

این کارشناس ارشد گیاهان دارویی به تاثیر سنجد در درمان سکسکه هم اشاره کرد وافزود: کسانی که سکسکه می کنند برای درمان آن باید ۵۰ دانه سنجد مصرف کنند.

ناصری افزود: همچنین مصرف ۱۰ دانه سنجد در روز موجب پاکسازی دستگاه گوارش به ویژه معده و روده ها می شود.

وی با بیان اینکه مصرف سنجد باعث قوی شدن ساق ها می شود، توصیه کرد: والدین به کودکان خود روزی ۲۰ تا ۵۰ دانه سنجد بدهند.

این کارشناس ارشد گیاهان دارویی در تشریح دیگر خواص سنجد عنوان کرد: سنجد درمان گر ورم کیسه صفراست و عامل بیماری جذام را از بین می برد، همچنین این میوه تب بر است و کلیه ها را گرم کرده و معده را تمیز می کند.

ناصری به فواید بسیار سنجد برای سلامتی دستگاه گوارش هم اشاره کرد و افزود: افرادی که رژیم های لاغری دارند، می توانند سنجد را در برنامه غذایی خود قرار دهند.

وی افزود: سنجد یکی از بهترین منابع غذایی گیاهی محسوب می شود و منبع غنی فیبر است و در همین راستا گرسنگی را کاهش داده و خاصیت سیرکنندگی بالایی دارد.

این کارشناس ارشد گیاهان دارویی تصریح کرد: سنجد همچنین ضد بلغم است و استخوان را محکم کرده و دستگاه گوارش را تقویت می کند.

به نقل از ایسنا ، ناصری سنجد را یکی از منابع غنی کلسیم عنوان کرد و افزود: برای افرادی که دچار پوکی استخوان هستند، مصرف این میوه بسیار مفید است و استخوان های افراد را محکم می کند.

وی افزود: همچنین  پودر هسته  سنجد در درمان التهاب های حاد و مزمن کاربرد دارد و آرتروز را درمان می کند.

ناصری به تاثیرات این میوه پرخاصیت بر مغز و اعصاب هم اشاره کرد و افزود: در بسیاری از متون ادبی از سنجد به عنوان نماد فرهیختگی و فرزانگی یاد شده است، زیرا به باور درمانگران طب سنتی، سنجد بیشترین تاثیرگذاری را بر سلول های مغزی دارد و موجب تقویت آنها می شود.
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۰:۵۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید