اخبار

برگزاری مراسم جشن غدیر خم در بیمارستان امام خمینی (ره) کرمانشاه

برگزاری مراسم جشن غدیر خم در بیمارستان امام خمینی (ره) کرمانشاه
دکتر جویباری در مراسم جشن غدیر خم : غدیر خم نشانه هائی از تداوم خط نبوت و پیام و استمرار ولایت است

به مناسبت فرارسیدن عید غدیرخم مراسم جشنی در سالن آمفی تئاتر بیمارستان و با حضور  مسئولین و پرسنل بخش ها و واحدهای مختلف بیمارستان برگزار گردید.در این مراسم دکتر جویباری مدیر عامل مرکز ضمن تبریک این عید فرخنده به ایراد سخنرانی پرداختند.متن سخنرانی به شرح زیز می باشد: 

عید غدیر خم (پیام و استمرار ولایت)

عید غدیر، بزرگترین عید ماست. در روز عید غدیر حضرت محمد (ص) خاتم پیامبران،‌ جانشین خود را انتخاب کردند و از همین جاست که عید غدیر را عید ا... اکبر یعنی عید بزرگ خداوند نامیدند. روزی مهم­تر از عید غدیر در تاریخ ثبت نشده است چرا که امری بزرگتر از ولایت در عالم وجود ندارد. روایت غدیر از مشهورترین و محکم ترین احادیث در اثبات حقانیت رهبری امام علی (ع) بر جامعه اسلامی است. هیچ حدیثی به اندازه حدیث غدیر راوی ندارد و هیچ یک از مسلمانان چه شیعه و چه سنی آن را انکار نکرده اند. در این که پیامبر عظیم الشأن در بازگشت از حجه الوداع در محلی به نام حجفه و در مکانی به نام غدیر خم مردم را جمع کرد و این خطبه را خواند، میان شیعه و دیگر مذاهب اختلافی نیست و در این که پیامبر (ص) در این روز حضرت علی (ع) را جانشین خویش معرفی کردند اختلافی وجود ندارد.

در این روز خداوند به حضرت محمد (ص) فرمودند: آن چه را که به تو درباره علی فرو فرستادیم یعنی خلافت علی بن ابی طالب را به مردم بگو که اگر آن را انجام ندهی رسالت خداوند را انجام نداده ای ، این چه دستور مهمی بود که گویی تمام زحمات پیامبر (ص) در گرو انجام آن بود؟

واقعیت آن است که حدیث غدیر تنها در میان مخالفان مظلوم نیست بلکه پیام و خطبه غدیر حتی در میان ما نیز به روشنی تبیین نشده است. بسیاری از ما از غدیر تنها (فی کنت مولاه فهذا علی مولاه) را در خاطر داریم. اگر خطبه غدیر را از ابتدا تا آخر بخوانیم درس های زیادی از توحید، نبوت، ‌امامت، تفسیر قرآن،‌حلال و حرام و مهمتر از همه ذکر فضائل و خوبی های حضرت علی (ع) در آن خواهیم دید و به همین دلیل حضرت محمد (ص) در آن روز اصرار داشتند حاضران به کسانی که غایب هستند و پدران به فرزندان این ماجرا را بگویند تا روز قیامت باقی بماند و نسل به نسل این حدیث را که بالاترین امر به معروف است گسترش دهند. پس از ایراد خطبه غدیر ، بار دیگر جبرئیل به پیامبر وارد شد و این آیه را نازل کرد:

امروز دین شما را به کمال رساندم و نعمتم را بر شما تمام کردم و دین اسلام را به شما پسندیدم (سوره مائده آیه 3) بنابراین رخداد غدیر در ذی الحجه سال دهم هجری تنها یک حادثه تاریخی نیست.

غدیر تنها نام یک سرزمین نیست، یک تفکر است

نشانه هائی است از تداوم خط نبوت

غدیر روز اکمال دین، ‌اتمام نعمت و موجب خشنودی خداست

روز بزرگ،‌ روز گشایش و تکامل است. غدیر ،‌ نه تاریخ است نه جغرافیا و نه روایت،‌ بلکه ولایت است.

در یک جمله « پیشوند غدیر،‌ رسالت است و پسوند آن ولایت و امامت»

پس همه ما وظیفه داریم جشن های مربوط به این عید را با شکوه تر از هر مراسم دیگری برگزار کنیم و بیعت خود را با امام زمان(عج) اعلام می داریم چرا که در زمان ما صاحب غدیر حضرت مهدی (عجل ا... تعالی فرجه الشریف) می باشند.

سخنرانیمتن سخنرانی

۲۲ مهر ۱۳۹۳ ۰۹:۴۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید