اخبار

برگزاری جشن بزرگ انقلاب اسلامی در مرکز آموزشی درمانی امام خمینی (ره) کرمانشاه

برگزاری جشن بزرگ انقلاب اسلامی در مرکز آموزشی درمانی امام خمینی (ره) کرمانشاه
وصیت نامه شهید حاج محمد ابراهیم همت در خصوص پاسداری از انقلاب در سخنرانی دکتر جویباری مدیر عامل مرکز :از طرف من به جوانان بگوئید چشم شهیدان و تبلور خونشان به شما دوخته است. به پا خیزید و اسلام و خداوند را دریابید. نظیر انقلاب اسلامی ما در هیچ کجای دنیا پیدا نمی شود نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی

در مراسم جشن گرامی داشت 22 بهمن ماه سالروز پیروزی انقلاب اسلامی که با حضور تنی چند از مسئولین استانی، فرماندهان انتظامی، اعضای شورای شهر کرمانشاه ، مسئول هسته گزینش ، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ، مسئول بسیج جامعه پزشکی استان، معاونتها ،روسای دانشکده ها، سرپرست شبکه های بهداشت و درمان شهرستان ها  و حضور پر شور پرسنل مراکز تابعه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در سالن آمفی تئاتر بیمارستان امام خمینی (ره) کرمانشاه برگزار گردید برخی از میهمانان در خصوص نقش امام خمینی (ره) در رهبری  و پیروزی انقلاب اسلامی و تأثیر انقلاب اسلامی در مبارزه مردم محروم ستمدیده جهان  بر علیه مستکبران پرداختند.
در این مراسم دکتر جویباری مدیر عامل مرکز به ایراد سخنرانی پرداختند که متن کامل آن به شرح زیر می باشد:

دهه فجر سرآغاز طلوع ارزش های اسلامی، رهایی ملت از یوق استکبار جهانی و ایادی آن (آمریکا و صهیونیسم) و بخشی از تاریخ ماست که گذشته را از آینده جدا ساخته است. تا قبل از انقلاب اسلامی در ایران رابطه پادشاهان و مردم رابطه غالب و مغلوبی و سلطان و رعیت بود و حضرت امام رضوان ا... علیه این سلسله معیوب و رژیم ستم شاهی 2500 ساله را برچیدند و نقطه عطفی در تاریخ ایران بوجود آوردند. در واقع این روزها ایام ا... است که بایستی برای پاسداشت همه رشادت ها، ایثارگری ها و خون شهیدان انقلاب، این مراسم را هر چه باشکوه تر برگزار کنیم. دهه فجر فرصتی مغتنم برای تجدید میثاق مردم با انقلاب و رهبری است و تجلی آن راهپیمایی مردمی 22 بهمن در کشور است که ملت هوشیار  و ولایت مدار ایران با روحیه شهادت طلبی خود هر ساله توطئه دشمنان را خنثی کرده و هر ساله باشکوه تر از سال قبل آن را برگزار کرده ­اند.
ملت ما برای اولین شعار انقلابی خود یعنی استقلال ، آزادی و جمهوری اسلامی بهای زیادی پرداخت نموده اند. در راه انقلاب هزاران شهید تقدیم کرده و پس از انقلاب در جنگ تحمیلی 8 ساله نیز 210 هزار شهید و حدود 370 هزار جانباز و معلول داده و هنوز هم در مرزها برای حفظ استقلال خود شهید می دهد. این نشانه عظمت و اراده استوار مردم و هوشیاری مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به عنوان ولی فقیه و وحدت ملی مردم و مسئولین است. یکی از ویژگی های انقلاب مبنای فرهنگی ، ارزش های اسلامی و مقدس بود و مردم از مسئولین نظام جمهوری اسلامی می خواهند به آرمان ها و ارزش های انقلاب پایبند باشند.

دکتر جویباری در خصوص  ورود حضرت امام (ره) در تاریخ 12/11/57 و یا سرآغاز طلوع فجر گفتند:

علی رقم اینکه دولت بختیار و عناصر وابسته به رژیم پهلوی برای جلوگیری از ورود امام (ره) به ایران مشغول رایزنی بودند، اطلاعیه ای از دفتر امام منتشر شد که ایشان هر وقت صلاح بدانند به زودی به ایران مراجعت می کنند. لذا کمیته استقبال حضرت امام (ره) در تهران تشکیل شد و تحصن دانشگاهیان و علما و روحانیون در مسجد دانشگاه تهران شکل گرفت. مراجعت رهبر به سرعت در راس همه خواست های ملت در تظاهرات عظیم مردمی تبدیل شد . در آخرین ساعات روز نهم بهمن ماه 1357 به ناگهان بختیار اعلام کرد که فرودگاه برای ورود آیت ا... خمینی (ره)باز است. سرانجام صبح روز 12 بهمن ماه 1357 ساعت 9:30َ‌ رهبر انقلاب پس از 14 سال و چند ماه تبعید به ایران بازگشتند. استقبال مردمی آنقدر گسترده و پرشور بود که امام (ره) از رفتن به مسجد دانشگاه تهران تغییر مسیر داده و به سمت مزار شهدای 17 شهریور در بهشت زهرا حرکت کردند. سخنرانی تاریخی ایشان با تاکید بر حاکمیت ملی و نقش مردم در سرنوشت خود و غیر قانونی بودن دولت بختیار و مجلس شورای ملی و سنا بود. همچنین حکومت آینده را ترسیم کرده و فرمودند با پشتوانه ملت در تعیین دولت اقدام خواهند نمود به این ترتیب روز 12 بهمن سرآغاز دهه فجر به عنوان یک روز فراموش نشدنی در تاریخ انقلاب ایران ثبت شد.

نمونه ای از شعارهای انقلابی مردم در سال 1357

استقلال ، آزادی، جمهوری اسلامی        الله اکبر خمینی رهبر                  مرگ بر شاه

تا خون در رگ ماست      خمینی رهبر ماست ،    نهضت ما حسینیه     رهبر ما خمینیه

ما همه سرباز تواییم خمینی        گوش به فرمان تواییم خمینی

حزب فقط حزب ا...          رهبر فقط روح ا...
در برابر تفنگ دژخیمان و سراسر مسلح پهلوی سینه سپر کرده و با خشم انقلابی خطاب به آنها فریاد می زدند می کشم می کشم آنکه برادرم کشت.
توپ، تانک، مسلسل دیگر اثر ندارد، حکومت نظامی دیگر ثمر ندارد، شاه به جز خودکشی راه دگر ندارد، به مادرم بگویید دیگر پسر ندارد

وای اگر خمینی حکم جهادم دهد، ارتش دنیا نتواند که جوابم دهد
پس از آن، هر روز یک اتفاق، تظاهرات عظیم مردمی و نهایتاً‌ درگیری با نیروهای ارتشی و پرپرشدن جوانان مثل گل لاله اما هر گلی که پرپر می شد گل دیگری می شکفت و روزی دیگر و تظاهرات دیگر، مردم پیکر خون آلود شهدای خود را روی دوش می گرفتند و خطاب به رهبر خود فریاد می زدند.

خمینی عزیزم بگو تا خون بریزم
از جان خود گذشتیم، با خون خود نوشتیم یا مرگ یا خمینی

تا اینکه نهال انقلاب اسلامی که با نثار خون هزاران شهید رشد کرده بود، سرانجام در 22 بهمن ماه سال 1357 به بار نشست و با پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل دولت موقت مهمترین زمینه همه پرسی تاریخ ایران زمین در تاریخ 12 فروردین ماه سال 58 شکل گرفت و نوع حکومت به جمهوری اسلامی تغییر یافت، اما در بهار آزادی جای شهدا خالی.
در مورد حرکات فرهنگی مرکز به حمدا... هماهنگی بسیار خوبی بین معاونت محترم فرهنگی دانشگاه، هسته گزینش، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و بسیج جامعه پزشکی استان و این مرکز وجود دارد. بطوریکه واحد فرهنگی مرکز آموزشی درمانی امام خمینی (ره) بدون چالش و با راهی هموار توانست مسابقات تفسیر سوره مبارکه نور و کلاس های احکام و یژه بانوان و آقایان و مسابقات آمادگی جسمانی، طناب کشی و آشپزی و ... را برگزار نموده و با توجه به استقبال کم نظیر پرسنل واحدهای تابعه دانشگاه به برندگان این مسابقات جوایزی را در انتهای این مراسم هدیه نماید.

نتیجه این زحمات کسب رتبه اول فرهنگی در بین تمام واحدهای دانشگاه برای چندمین سال متوالی است که افتخاری بزرگ برای این مرکز است. از افتخارات دیگر این مرکز کسب امتیاز 67 در اعتبار بخشی بیمارستان های سراسر کشور که منجر به ارتقاء رتبه از درجه 2 به درجه 1 شده است. ضمن اینکه کانون بسیج جامعه پزشکی مرکز نیز واحد نمونه کشوری شده است.
اما به نظر اینجانب وظیفه آموزش و پرورش، دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور در غنای فرهنگی دانشجویان و مردم بایستی بیشتر و عمیق تر باشد چرا که دانشجویان امروز،دانشجویان نسل چهارم انقلاب و مسئولین آینده مملکت می باشند. اگر فارغ التحصیلان امروز افرادی بدون انگیزه و بدون تعهد باشند، چطور می توان انقلاب و کشور را به دست آنها سپرد. اینجاست که فرمایشات مقام معظم رهبری نمود پیدا می کند که دانشگاه ها موتور پیشرفت کشور هستند. به دانشجویان فرصت ابراز عقیده بدهید، کرسی های آزاد اندیشی را در دانشگاه ها با مشارکت دانشجویان البته با حفظ حرمت تشکیل بدهید تا به فرموده امام راحل دانشگاه ها واقعاً کارخانه آدم سازی باشد یعنی تعهد در کنار تخصص.

در انتهای مراسم ایشان با ذکر سه نمونه وصیت نامه شهدای دفاع مقدس فضای مجلس را روحانی نموده و ضمن دعوت همگانی برای شرکت در راهپیمایی بزرگ 22 بهمن این حرکت را وظیفه ملی و شرعی دانستند.

وصیت نامه شهید حاج محمد ابراهیم همت در تاریخ 19/10/59 ساعت 10:10َ شب

از طرف من به جوانان بگوئید چشم شهیدان و تبلور خونشان به شما دوخته است. به پا خیزید و اسلام و خداوند را دریابید. نظیر انقلاب اسلامی ما در هیچ کجای دنیا پیدا نمی شود نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی. اما کاش ملت های تحت فشار مثلث زور و زر و تزویر به خود می آمدند و آنها نیز مثل ما پوزه استکبار را بر خاک می مالیدند. اگر من افتخار شهادت داشتم از امام بخواهید برایم دعا کند تا شاید خدا من روسیاه را در درگاه با عظمتش به عنوان شهید بپذیرد.
مادر جان من متنفر بودم و هستم از انسان های سازش کار و بی تفاوت و متأسفانه جوانانی که شناخت کافی از اسلام ندارند. نمی دانند برای چه زندگی میکنند ، چه هدفی دارند. ای کاش به خود می آمدند.
پدر و مادر من زندگی را دوست دارم ولی نه آنقدر که آلوده اش شوم و خویشتن را گم و فراموش کنم

علی وار زیستن و علی وار شهید شدن، حسین وار زیستن و حسین وار شهید شدن را دوست دارم. شهادت در قاموس اسلامی کاری ترین ضربات را بر پیکر ظلم، جور و شرک می زند و خواهد زد

وصیت نامه شهید عباس بابایی در تاریخ 22/4/66             21 ماه مبارک رمضان

خدایا خدایا تو را به جان مهدی تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار
به خدا قسم من از شهدا و خانواده شهدا خجالت می کشم ، وصیت نامه بنویسم حال سخنانم را به خدا به چند جمله خلاصه می کنم.

خدایا مرگ مرا و فرزندان و همسرم را شهادت قرار بده. خدایا همسر و فرزندانم را به تو می سپارم. خدایا در این دنیا چیزی ندارم هر چه هست از آن توست. پدر و مادر عزیزم ما خیلی به این انقلاب بدهکاریم.

وصیت نامه شهید صیاد شیرازی

پروردگارا رفتن در دست توست. من نمی دونم چه موقع خواهم رفت ولی می دانم که از تو باید بخواهم مرا در رکاب امام زمانم قرار دهی و آن قدر با دشمنان قسم خورده ام بجنگم تا به فیض شهادت برسم. خداوندا ولی امرت حضرت آیت ا... خامنه­ای را تا ظهور حضرت مهدی (عج) زنده و پاینده و موفق بدار .               آمین یا رب العالمین
همچنین در این مراسم باشکوه  جوایز و هدایای تیم ها و نفرات برتر مسابقات مختلف ورزشی و فرهنگی که به مناسبت دهه مبارکه فجر توسط این مرکز برگزار گردیده بود اهداء شد.

 

۲۸ بهمن ۱۳۹۲ ۱۱:۵۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید